Followers

tuanTAnAH

tuanTAnAH
miss maya anis. simple person simple behavior simple wearing and will be simple frz to u!

Sunday, 19 June 2011

no money..no education




$$$ money important in our daily life….aikkk mcm buat esei ting 3 ..lalalalalala…
No money , no study..
Ermm..xkan nk wat no money , no marry..xcukup umur lagi bha….
But no money , must cry…without money how cn we survive our life..
How cn we survive our education..how to we pay a fee..how to we buy book
How to we buy completed set to continuous our study..
How-how??
Time nk byar yuran nak-nak tengah bulan..mane laa nk rompak bank,.kot-kot bank pom tengah mlanda kemiskinan J
Easy way: call mak bapak mntak duit..stndard laa tu,mak bapak bila dgr anak-anak nk guna duit buat blajar sggup..gadai emas,gadai lembu kerbau susu,gadai itik,gadai segadainya..xpom kalu dah pokai sgt ..sggup tebalkan muka mtak pinjam ngan jiran-jiran,sudara mra..sepupu sepapat.. yelaa kalu mntak ngn anak yang dah berkerja beribu alasan yang diberi:
  • ·        Nak bayar astro laa
  • ·        Nk guna beli baju jersi
  • ·        Bayar sewa kereta
  • ·        Nak beli ubat nyamuk



Pgrbanan mak bapak mang xdapat dnafikan lagi..terlalu besar.
Tapi bagi yang berduit tu..xpelaaa duit ang kalu bagi gajah mkan pom xabih..
So bagi yang xder duit tu jgn nk duk stalk byak-byak k..cara yg terbaek :
  •   Bg kejayaan buat yang bg pgorbanan kat u all..
  • ·        Jgn boros sgt..tiap-tiap bulan asyik tukar cntact lens jer
  • ·        Beli yang perlu jer..xkan tiap mggu nk tukar brand ubat gigi
  • ·        Just makan nasi+telur goreng jer…mknn jugak ..ni asyik-asyik kfc..kfc tu jgn ang nk duk banggakan sgt..org putih buat mkn cekedis jerk!!
  • ·        Pakai ape yg ader..ok..ni kalu selena Gomez kaler rmbut warna dark brown..ang pom trut..ish3..


p/s: mcam aku tuju kat diri aku jerk ni….hahaha

No comments: