Followers

tuanTAnAH

tuanTAnAH
miss maya anis. simple person simple behavior simple wearing and will be simple frz to u!

Friday, 24 June 2011

~inbox yang dipostkan oleh seorang lelaki pelik untuk gurlz~

assalamualaikum..:)
tengah duk buat revision farmakologi tetiba jer terbaca stu post yang dipostkan oleh tatapan semua gulrz2..oleh seorang yang bergelar lelaki ..maybe xpuah hati kot :)


jom baca :)


semalam aku pergi kuantan,..nak beli barang,lepas beli barang aku lepak-lepak nak usha-usha awek..tapi aku xder laa terkinja-kinja dan tergedik-gedik nak tunjuk bagus depan prempuan ni..sdang duk aku usha-usha awek,,dari tgkat atas,,baru aku perasan something yg aku sllu ignore..


u all ni memang suka pakai something yang menyakitkan kaum adam ek!!


style tudung macam-macam,,but i respect to who trying to used veil..but at least u all kena sedar tuntutan agama...laaa
please lapang kan otak and perasaan u..


pertama:
 pakai tudung dengan pakaian longgar..


-pakai tudung berlilit-lilit mcam ular sawa..pakai bju fit..mcm cntek. baik xpayah pakai kalu pakai baju fit dah boleh baca dah badan korang mcm mana..lpas tu ada yang pakai bju lengan pendek..Ya Allah..
yang aku xboleh  bla..ader jugak pakai seluar ketat tu...legging eh..mcm haram jerK! xmasuk lagi pakai baju kurung tapi dada xtutup..trend musnahkan agama..




kedua
dnnt be overload


-point sini yang mnyakitkn mata aku ialah ape laa yang kau ltak atas tudung kau tu dah macm bunga ader latk rama-rama,tebuan laaa..mujur xletak lembu!
dengan kronsang sarat nyer lagi..macam lmpu disko jer..


and snggul kau tu,,ntah aper2..


"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian." (Riwayat Muslim).



SEBENARNYA lah kan. Islam itu mudah, simple, cantik, indah. Tuntutan yang mudah  iaitu menutup aurat agar u all nampak cantik. Biar simple tapi indah.

I tak KISAH la macam mana sekalipun cara u all nak belit-belit tudung tapi yang perlu ditutup mesti ditutup. Kalau belit 7 8 kali pun tapi bahagian dada masih terdedah, its NO USE la dear. Ada hikmah tau bila Allah suruh tutup bahagian dada. Nak ke we all yang nakal-nakal ni tengok je u all punya tu n ‘labelkan’??eeuuu…I pun xsanggup la der~ Bila we all yang nakal-nakal ni da mula gersang tengok u all punya tu, u all nak bertanggungjawab ke kalau-kalau ada antara we all yang buat benda tak senonoh untuk puaskan nafsu masing-masing???






Pandai-pandai la u all fikir guna otak & AKAL yang ALLAH bagi kat u all tu ye.
  
p/s : panas2!! aduyaiiii.....

No comments: